Sreda, 24. septembar 2025.

20.00h Dvorana Kulturnog centra Pančeva
Svečano otvaranje i projekcija filma
„Nestašne devojke” („Kaj ti je, deklica”)
Urška Đukić, 89’, Slovenija, Italija, Hrvatska, Srbija, 2025.
Introvertna šesnaestogodišnjakinja Lucija pridružuje se devojačkom horu svoje katoličke škole, gde se
sprijatelji sa Anom-Marijom, popularnom i koketnom učenicom treće godine. Ali kada hor otputuje u
seoski manastir na vikend intenzivnih proba, Lucijino interesovanje za tamnookog restauratora stavlja na
probu njeno prijateljstvo sa Anom-Marijom i ostalim devojkama. Dok se snalazi u nepoznatom okruženju
i suočava sa buđenjem svoje seksualnosti, Lucija počinje da preispituje svoja uverenja i vrednosti,
narušavajući harmoniju unutar hora.

22h Little Boy, James Benning
Dokumentarni / SAD / 74' / 2025.
„Film koji posmatra prošlost kako bi upozorio na budućnost, iz perspektive jednog dečaka. Pratilac filma
American Dreams (lost and found) (1984).” James Benning

Dvorana Kulturnog centra Pančeva


17h Triton, Ana Lungu
Dokumentarni / Rumunija / 85′ / 2024.
Ženski glas proganja muški pogled. Arhivski dokumentarni film o trojici muškaraca koji su pravili slike
žena u Rumuniji, od Drugog svetskog rata do Revolucije: inženjer koji snima svoju ćerku, profesor muzike
koji dokumentuje svoju porodicu i aristokrata koji beleži leto provedeno sa suprugom tokom rata. Ove
priče su povezane i pripoveda ih radoznala ženska naratorka čija opsesija figurom Aleksandra P. izmiče
kontroli. Kroz opsesivni portret opsesivne osobe, film oslikava sliku zemlje u eri totalitarizma i
svakodnevne geste kojima se ljudi pokušavaju izvući iz njega.

19h Kiša ne pada ni na šta novo (Rain Fell on Nothing New), Steffen Goldkamp
Drama / Nemačka / 85′ / 2025.
Nakon izlaska iz popravnog, David pokušava da pronađe put ka uređenom životu. Seli se u nadzirani
smeštaj, zapošljava se kao pomoćnik u kuhinji i odlazi na obavezne sastanke sa državnim institucijama.
Devojka Janine mu pruža podršku, a stari prijatelji donose osećaj stabilnosti – barem na neko vreme.
Ipak, svakodnevica ostaje krhka. Dugovi iz prošlosti, sumnjiva poznanstva i rastuća nesigurnost u
sopstveno mesto u svetu počinju da ga opterećuju. Kada izgubi posao, David se udaljava od onoga što je
trebalo da bude novi početak. Kiša ne pada ni na šta novo stvara filmski prostor oblikovan intimom i
klasičnom noar strukturom. Rezultat je gangsterski neo-noar – zgusnuta, atmosferična drama o borbi da
se pobegne iz sopstvene priče.

21.30 Ko će pokucati na vrata mog doma, Maja Novaković
Dokumentarni / Srbija, Bosna i Hercegovina / 84′ / 2024.
Smešten u surovi, ali prelepi pejzaž Bosne i Hercegovine, film otkriva unutrašnje prostore i svet
protagoniste kroz strpljivo posmatranje prirode. Film prati starijeg čoveka koji živi u izolaciji, preplićući
tapiseriju vizuelnih prikaza nalik snovima dok beleži rutinu njegove svakodnevice. Priča o čoveku i tuzi
kao univerzalnom ljudskom iskustvu koje može biti i izolujuće i ujedinjujuće.
SELEKCIJA PAFFORAMA

DVORANA APOLO

20h SELEKCIJA RANI RADOVI

Biang Biang Express, Nikola Stojanović
10′ / Srbija, Kina / 2024.
Film prati radnike iz Ši’Ana, glavnog grada Shaanxi provincije u Kini, kroz ceo proces pravljenja činije
lokalnog specijaliteta – biang biang nudli: poljoprivrednike koji rade na poljima pšenice, radnike u fabrici
koji pretvaraju pšenicu u brašno, kuvare i goste u restoranima nudli koji uživaju u kuvanju i konzumiranju
biang biang nudli. Glavni fokus filma su ljudi Ši’Ana, njihova autentičnost, njihova lica, entuzijazam, kao i
pejzaži i svet u kojem žive.

Sretno, Saro!, Isidora Ratković
21′ / Bosna i Hercegovina / 2024.
Sara, devojka u dvadesetim, ima još jedan dan da se oprosti od svega što joj je važno u Sarajevu.

Balkon na ulicu, Marija Georgijev
6′ / Hrvatska / 2025.
Kratki film o onome što želimo i ne želimo vidjeti kad gledamo. Dok promatra situaciju koja se odvija u
susjedstvu, naratorica tumači ono što vidi, sve dok znakovi ne postanu zloslutni.

Confession, Rebeka Bizubova
29′ / Slovačka / 2024.
Reč trauma ima mnogo nijansi. Dokumentarni film Confession otvara temu seksualnog uznemiravanja u
crkvi, koje je rediteljka lično iskusila. Ona se osvrće na svet pre traume i sama traga za odgovorima na
pitanja da li će posle izvesnog vremena uspeti da iz nje izađe i da li će pronaći hrabrost da o tome kaže
svojim roditeljima.

22.00 Sećanje leptira (La memoria de las meriposas), Tatiana Fuentes Sadowski
Dokumentarni, eksperimentalni, film-esej / Peru, Portugal / 77′ / 2025.
Eng. titl
Izranjajući iz senki „gumene groznice”, zaboravljene priče Omarina i Aredomija oživljavaju u senzornom
putovanju koje prepliće ličnu priču autorke sa arhivima Amazona s početka 20. veka. Ovo je filmski ritual
koji istražuje granice između istraživanja i nagađanja, dok promišlja o moći, sećanju, reparacijama i
dubokom dijalogu između živih i mrtvih.

Dvorana Kulturnog centra Pančeva

19h Restitucija, ili, San i java stare garde, Želimir Žilnik
Dokumentarni / Srbija, Slovenija / 118′ / 2025.
Posle šest decenija života i rada u Nemačkoj, stari muzičar Stevan Arsin vraća se u Srbiju, da privede
kraju dugotrajni proces restitucije porodičnog imanja – plodne zemlje i zapuštene vile koju su mu
zaveštali roditelji. Niz susreta sa članovima porodice, prijateljima iz detinjstva i mladosti, i slalom kroz
pravno-ostavinske izazove – otvaraju neočekivano burno novo poglavlje u Stevanovom životu.

21.30h Kontinental ‘25, Radu Žude
Komedija, drama / Rumunija, Brazil, Švajcarska, Velika Britanija, Luksemburg / 109′ / 2025.
U Klužu, glavnom gradu Transilvanije, Orsolja radi kao izvršiteljka. Kada dobije zadatak da beskućnika
iseli iz podruma zgrade u kojoj boravi, posledice su katastrofalne, a Orsolja se suočava sa velikom
moralnom dilemom.

DVORANA APOLO

17h Pismo mojim mrtvim roditeljima (Cartas a mis padres muertos), Ignacio Agüero
Dokumentarni / Čile / 106′ / 2025.
Eng. titl
Autor nastoji da pronađe način da obavesti svoje roditelje o intimnim porodičnim pitanjima i o
društveno-političkim događajima, počevši od očeve smrti, samo nekoliko dana nakon Aljendeovog
izbora, pa sve do danas. Pedeset godina autorovog života i Čilea, zasnovanih na spoju ličnih porodičnih
arhivskih snimaka i novog materijala, oblikuju intimno-društveno-političko tkanje koje opstaje u
istraživačkom, istraživačko-lutajućem obliku Agueroovih filmova, koji on sam naziva „kinom divagacije“.

20h SELEKCIJA RANI RADOVI
A metamorphosis, Lin Htet Aung
16′ / Mjanmar / 2025.
U kućama, nakon rastanka, majke su bile načinjene od suza. Sinovi su se pretvarali u prazne staklene
čaše, a uspavanke su postajale kletve.
Film istražuje patnju i otpornost burmanskog naroda koristeći prepoznatljive političke elemente koji su
godinama plutali na okeanu političke opere pod smenjujućim vojnim diktaturama u Mjanmaru.
Vizuelna kompozicija oslanja se na boje nacionalne zastave Mjanmara, usvojene 2010. godine tokom
takozvanog perioda tranzicije zemlje. Ta zastava, utemeljena u Ustavu iz 2008. godine, nametnutom od
strane bivšeg vojnog diktatora, oštro se suprotstavlja ranijem Zakonu o državnoj zastavi iz 1974. godine,
jer sadrži formalnu definiciju zastave.
Film dekonstruiše i dovodi u pitanje postojeću definiciju zastave, igrajući se bojama, predmetima i
sekvencama, koristeći formu televizijskog propagandnog materijala u produkciji vlasti, koji prikazuje
različite generacije pod ponavljajućim vojnim diktaturama. Meša se i jezivi glas sadašnjeg diktatora, Min
Aung Hlainga, koji kroz AI tehnologiju izgovara sablasne uspavanke.

Koki, ciao, Quenton Miller
11′ / Holandija / 2025.
Koki, Ciao je kratki eksperimentalni dokumentarac i autobiografija čiji je koscenarista i narator Koki, 67-
godišnji govoreći kakadu Josipa Broza Tita. Nekada deo Titove diplomatske i zabavne svakodnevice na
Brionima, Koki je i danas u kavezu na javnom prikazu za turiste. Film, zasnovan na višegodišnjim
snimcima i neobjavljenim arhivskim materijalima, prepliće fragmente njegovog života tokom državnih
poseta Nikite Hruščova, Sukarna, Indire Gandi i bračnog para Čaušesku, kao i susreta sa Sofijom Loren i
Karlom Pontijem. Brioni, ispunjeni životinjama poklonjenim u znak diplomatije, ostaju mesto susreta
vrsta i država, a Koki i dalje krade pažnju, izvodeći iz kaveza uspomene na dane svoje slave.


Inventar, Ivan Marković
21′ / Srbija / 2025.
Nameštaj koji se u zgradi nalazi još od sedamdesetih godina naslagan je i čeka da bude uklonjen.

Trouglovi i kvadrati od drveta i metala, modularni elementi podova i plafona, opiru se dok bivaju
iščupani.
Zgrada kongresnog centra Sava centar utelovljavala je viziju budućnosti za međunarodnu, nesvrstanu,
socijalističku Jugoslaviju. Nakon raspada zemlje, dražava je zapustila ovaj modernistički reper Novog
Beograda, i on tokom decenija je sve više propada. Godine 2020. je privatizovan, a dve godine kasnije
usledila je rekonstrukcija.
Poput mnogih mlađih radnika, Nenad je prvi put u Sava centru, odvojen od njegove prošlosti i društva
koje ga je izgradilo.

Pozdrav iz Sekretarijata, Ivan Ramljak
24′ / Hrvatska / 2025.
Na rajskom ostrvu nije sve idilično kao što se čini. Sastavljen od fotografija otkrivenih u napuštenoj

policijskoj stanici, ovaj kriminalistički found footage film vodi nas na drugu stranu ogledala sunčane
vedrine i šarenih atrakcija popularne turističke destinacije u Hrvatskoj. Protežući se kroz nekoliko
decenija i dva politička sistema, fotografije mesta zločina poprimaju vlastitu sintaksu i pletu priču o
jednom društvu i njegovim patologijama.

21h Beli puž (White Snail) Elsa Kremser, Levin Peter
Drama / Nemačka, Austrija / 115′ / 2025.
Eng. titl
Maša, manekenka koja se nada poslu iz snova u Kini, i Miša, slikar koji radi u mrtvačnici, započinju
duboku, tragičnu vezu.

Dvorana Kulturnog centra Pančeva

17h SELEKCIJA RANI RADOVI
Kratki filmovi Nikole Stojanovića i razgovor sa rediteljem nakon projekcija

Prekid, 8’, 2014.
Prvi kratki film.
Mi smo videli leto, 20’, 2019.
Ena, prepuna želje za životom, se seli u Kaliforniju, iza sebe ostavlja sve što je ikad volela. U umirućem,
industrijskom gradu u Srbiji, provodi poslednji dan sa dva prijatelja iz detinjstva. Napuštena mesta bude
sećanja o divljem detinjstvu, dva dečaka razdvaja ljubav za istom devojkom.

Šerbet, 19’, 2019.
Destruktivni i gladni za životom, Ena i Sale se susreću. Teret prošlosti i strahovi ih proganjaju, dok
pokušavaju da otkriju šta osećaju. Kroz agresiju, na periferiji prljavog grada testiraju granice svoje
ljubavi.

Sve kako treba, 22’, 2020.
Jovana, samohrana majka, želi da provede svoj rođendan sa ćerkom Sarom, ali njeni planovi su uništeni
kada Sara pozove oca na rođendan.

Duhovi na mojim leđima, 15’, 2023.
Tinejdžerka Sara putuje u mali provincijski grad da prisustvuje komemoraciji svoje bake. Mirno
selo je okupirano izgradnjom nove pruge. Dok se bori sa svojim strahovima, Sara pronalazi
utočište u radniku sa gradilišta.

19h Kako biti normalan i druga čuda sveta (How to Be Normal and the Oddness of the Other World),
Florian Pochlatko
Drama / Austrija / 90′ / 2025.
Sveže izašla iz psihijatrijske bolnice, Pia (26) vraća se u roditeljsku kuću na periferiji Beča gde shvata da
nije jedina kojoj se život raspada. Njeni roditelji, Elfie i Klaus, takođe se bore da održe korak sa svetom
koji se stalno menja. Balansirajući između nesigurnog novog posla, nerazrešenog slomljenog srca,
terapije lekovima i tereta društvene stigme, Pia zapada u stvarnost nestabilnu koliko i ona sama. Malo
po malo, počinje da se transformiše — u džinovsko čudovište koje preti svetu… ili možda u heroinu
predodređenu da ga spase. Ko odlučuje šta je normalno? Kako biti normalan i druga čuda sveta
melanholično je, ali i vedro istraživanje identiteta, porodice, samospoznaje i potrage mlade žene za
ravnotežom i smislom u svetu koji izmiče kontroli.

21.30h Crna tačka (Lesson learned), Bálint Szimler
Drama / Mađarska / 119′ / 2024.
Desetogodišnji Palko nedavno se preselio iz Berlina u Budimpeštu. Zbunjen i očajan, posmatra
svakodnevni život u mađarskoj osnovnoj školi. Juci, mlada učiteljica koja je tek počela da radi, pokušava
da se suprotstavi zastarelim metodama obrazovanja, dok je Palkovo prilagođavanje mučno. Učiteljica je
jedina koja razume dečaka, jer se oboje suočavaju sa istim, ponekad grotesknim obrazovnim sistemom.
Priče ova dva lika pružaju uvid u represivni sistem kako obrazovanja, tako i mađarskog društva.

DVORANA APOLO

15h Suvi list (Dry leaf), Alexandre Koberidze
Road-movie / Nemačka, Gruzija / 186′ / 2025.
Eng. titl
Sportska fotografkinja Lisa nestaje bez upozorenja, ostavljajući iza sebe pismo u kojem moli da je ne
traže. Poslednji put je viđena dok je fotografisala seoske fudbalske terene u udaljenim gruzijskim selima.
Njen otac, Irakli, nespreman da prihvati njen nestanak, kreće na put da je pronađe. Udružuje se sa
Levanijem, Lisinim misterioznim najboljim prijateljem, i zajedno putuju kroz sela, prateći njene korake,
susrećući se s ljubaznim strancima i razgovarajući s decom koja igraju fudbal.
Ono što otkrivaju jesu samo fragmenti Lisinog prisustva—tragovi koji postaju sve nedostižniji što dalje
idu. Upravo kada počinju da gube nadu, tajanstveni događaj donosi poslednji trag, uvlačeći Iraklija i
Levanija u nepoznato i ponovo budeći slabašan tračak nade.

20h SELEKCIJA RANI RADOVI
The Tobacconist, Keifer Nyron Taylor
23′ / Velika Britanija / 2024.
Tobias, nezaposleni britansko-jamački lični trener, prodaje švercovani duvan za svoju majku kojoj preti
deportacija i koja se sprema da se vrati na Jamajku. Jedan nasilan susret sa ratnim veteranom,
beskućnikom, sablasnim podsećanjem na njegovog oca koji je takođe ratovao kao britanski podanik,
pretvara njegovu brzu šemu zarade u sablasnu odiseju kroz jug Londona.

Common pear, Gregor Božič
15′ / Slovenija / 2025.
U ne tako dalekoj budućnosti pogođenoj klimatskom krizom, tim naučnika analizira arhivske snimke
poljoprivrednika iz prošlosti u pokušaju da razume njihovu povezanost sa zemljom.

L’Mina, Randa Maroufi
26’ / Francuska, Maroko, Italija, Katar, 2025.
Jerada je rudarski grad u Maroku, gde se eksploatacija uglja, iako zvanično obustavljena 2001. godine, i

dalje neformalno sprovodi. „L’mina“ rekreira savremeni rad u neformalnim rudarskim oknima koristeći
scenografiju nastalu u saradnji sa stanovnicima grada, koji u filmu igraju same sebe.

Grožđe, Jovana Lazin
10’ / Srbija / 2025.
Film govori o suočavanju sa starenjem jednog člana obitelji, prikazujući kako se različite generacije
drugačije nose sa životom i promjenama. 

Dvorana Kulturnog centra Pančeva

19h DODELA NAGRADA
PROJEKCIJA FILMA
Blum – Gospodari svoje budućnosti Jasmile Žbanić
Dokumentarni / Bosna i Hercegovina / 80′ / 2025.
Nakon Drugog svetskog rata, u razorenoj, ruralnoj Bosni i Hercegovini, poduzetnik Emerik Blum stvorio je veliku i uspešnu firmu “Energoinvest” koja je poslovala širom svijeta s milijardama dolara profita. koristeći i socijalizam i kapitalizam, kao specifičan položaj Jugoslavije koja nije pripadala ni istočnom ni zapadnom političkom bloku, firma je delovala prema jedinstvenom poslovnom modelu širom sveta, temeljenom na učestvovanju radnika u upravljanju i dobiti. Emerik Blum je od malog studija napravio kompaniju poslovnog giganta radeći po modelu samoupravljanja. Samoupravljanje je način rada u kojem svi zaposleni radnici u fabrici ili preduzeću odlučuju o svim stvarima koje se tiču njihove firme. Taj najdemokratskiji model izvrsno je funcionisao u ovom slučaju, ali je široj javnosti nepoznat.